Difis innkjøpsledernettverk

05. sep 2019
Difis kurs- og konferansesenter

Praktisk informasjon

Start: Torsdag 05. september 2019 - 12:30
Slutt: Torsdag 05. september 2019 - 15:00
Adresse: Difis kurs- og konferansesenter, Grev Wedels plass 9, 2. etasje, inngang Myntgata , Oslo
Påmeldingsfrist: Mandag 02. september 2019 - 23:59
Ansvarlig: Mona Stormo Andersen, mob: 948 73 960
Fagkategori: Offentlige anskaffelserStyring og ledelseLederMøter

Beskrivelse

Hvordan kan du som innkjøpsleder lykkes med digitalisering av anskaffelsesprosessen? Bli bevisst på din lederrolle og hvordan du kan hente ut prosesseffektivisering og realisere gevinster.
Hør også hvordan Avinor og Akershus fylkeskommune har arbeidet med digitalisering og hvilke effekter og gevinster de har oppnådd som følge av aktiv bruk av statistikk og styringsinformasjon. 

Program 
12.00–12.30  Kaffe og registrering
12.30-12.40  Introduksjon om lederrollen v/Mona Stormo Andersen, Difi
12.40-13.10  Hvordan lykkes med digitalisering av anskaffelsesprosessen? Hvordan kan digitalisering legge til rette for relevant styringsinformasjon? v/Gunnar Wessel Thomassen og Jostein Engen, Difi
13.10-13:45  Diskusjon
13.45-14.00  Pause
14.00-14.25  Hvordan benytte statistikk for styring av anskaffelser? v/Runar Stalsberg, Avinor
14.25-14.50  Hvordan har Akershus Fylkeskommune digitalisert anskaffelsesprosessen og hvordan benytter de fulldigitaliserte innkjøpsanalyser v/Espen Lode Tønnesen, Akershus fylkeskommune
14:50-15.00  Avslutning

Tidligere presentasjoner i innkjøpsledernettverket finner du her.

Målgruppe
Møtet er tilpasset medlemmer av Difis innkjøpsledernettverk, men det er åpent for alle med lederansvar eller som jobber med lederstøtte.

Mål
Utveksle erfaringer om innkjøpsledelse.

Abonner på Difis nyhetsbrev

Publisert: 12. mar 2019, Sist endret: 04. jul 2019

Deldette