Ståle Lindblad, Difi

Veien er målet i sosiale medier

Vil du ha mer oppmerksomhet når du lanserer prosjekter, tjenester eller produkter? Da bør du endre strategi i sosiale medier. Ikke vent med å fortelle verden til prosjektet er ferdig. Ta med målgruppen din på reisen. Da når du mange flere mennesker når du lanserer, og de du når er mer engasjerte.

Knut Bjørgaas, Difi

Med data skal landet bygges

Det er viktigere enn noensinne at vi deler data på tvers av offentlig sektor og til privat sektor for å levere bedre digitale tjenester til innbyggerne, utvikling av ny næringsvirksomhet og en mer effektiv offentlig forvaltning.

Dag Strømsnes

Viktig nyttårsforsett for alle innkjøpere

Her er mitt anbefalte nyttårsforsett for innkjøperne i stat og kommune: Vi må bli bedre til å bruke anskaffelser for å ta hensyn til klima og til å bidra til innovasjon.

Hege Johanne Tafjord. Foto.

Informasjonsmodeller – hva er det, hva gjør vi og hvor skal vi?

Vi som jobber med informasjonsforvaltning tenkte informasjonsmodeller var et noe smalt tema. Så da Skatteetaten booket auditoriet til 160 personer for å innlosjere fagarenaen vår, lurte vi på om det var de eller vi som trengte kontakt med grasrota, folk flest, menigmann, virkeligheten, stemningen der ute und so weiter. Men som alltid – Skatt hadde rett, vi tok heldigvis feil. 88 påmeldte! Og siden hele verden er opptatt av informasjonsmodeller, har vi kokt sammen en liten julekaramell med ingredienser fra fagdagen 4. desember. Vi vet dere er fysne på akkurat dette!

Portrett av Stig Hornnes

Derfor har Difi kontaktet hele Norge

Du er ikke den eneste som i høst har fått en melding fra Difi om at språkvalget ditt er flyttet til kontakt- og reservasjonsregisteret. Du er i samme båt som nesten 4,4 millioner andre.

Sider