Utstillere

Disse utstillerne møter du på årets Anskaffelseskonferanse 2019.

Publisert: 11. aug 2015, Sist endret: 25. okt 2019

Aksess Innkjøp AS

Vi leverer en løsning for alle steg fra utlysning av konkurransen til varen er mottatt. Dere er velkommen til vår stand for å lære mer om vår helhetlige og sømløse skyløsning med konkurransegjennomføringsverktøy (KGV) integrert mot Doffin, kontrakt- og katalogadministrasjonsverktøy (KAV) og en godkjent bestillingsløsning for innkjøp. Med eget aksesspunkt for EHF for utveksling av dokumentasjon med PEPPOL-nettverket, og oppslag mot ELMA ivaretar vi også et elektronisk postkontor som formidler filer mellom avsender og mottaker. Det er slutt på tiden hvor alt dette lå i forskjellige løsninger. Vi gir dere en sømløs alt-i-ett skyløsning for offentlige kjøp - fra kunngjøring til handel.

Arbeidstilsynet

Treparts bransjeprogram renhold er et samarbeid mellom myndighetene og partene i arbeidslivet, som skal bidra til anstendige og seriøse arbeidsforhold i renholdsbransjen. Bransjeprogram renhold har gjennomført en rekke tiltak, blant annet offentlig godkjenningsordning med krav til HMS-kort og ordningen med regionale verneombud. I tillegg samarbeider vi om informasjonstiltak om alt fra store kampanjer til deltagelse på konferanser og annonsering i sosiale medier.

Basware AS

Baswares mål er å hjelpe deg å forenkle dine økonomiske prosesser og gi deg innsikten du trenger for å ta gode beslutninger. Vi leverer skybaserte løsninger for innkjøp og fakturahåndtering, innovative tjenester for finansielle tjenester, og tilgang til et globalt handelsnettverk.

Under Anskaffelseskonferansen er vi tilgjengelig på Basware stand der vi slår av en prat om sourcing og smarte innkjøpsprosesser og serverer gode makroner. Velkommen!

Difi - Avdeling for offentlige anskaffelser

På Difi stand møter du oss som jobber med offentlige anskaffelser. Vi er opptatt av både miljø, klima, samfunnshensyn, digitalisering, nye Doffin, markedsplass for skytjenester osv. Vi håper du kommer innom og slår av en prat!

Difi - Avdeling for digitale fellesløsninger

Mer informasjon kommer om litt

Etisk Handel Norge

Etisk handel Norge er Norges største nettverk av bedrifter, organisasjoner og offentlige virksomheter som jobber forpliktende og systematisk for å sikre bærekraftige leverandørkjeder, samt sørge for at internasjonal handel ivaretar menneske- og arbeidstakerrettigheter, bærekraftig utvikling og forsvarlig miljøhåndtering.

Vi er et ledende ressurssenter og premissleverandør for utvikling av metodikk og praksis som fremmer menneskerettigheter i offentlig innkjøp. Landets fremste offentlige virksomhet er medlemmer i Etisk handel Norge. 

Hør med våre medlemmer om hvorfor de er medlem, eller ta kontakt med oss!

Factlines AS

Bli en skrivebordskriger! Velkommen til Factlines stand på Anskaffelseskonferansen 2019!

Det er - har vært! - både komplisert og tidkrevende å følge opp leverandører og leverandørkjeder. Hvordan gjøre noe som monner når du sitter foran en skjerm dag ut og dag inn?

Løsningen heter Factlines. Kom til standen vår så skal vi vise deg hvordan du enkelt kan bli en ekte skrivebordskriger i kampen for rettferdig global handel. 

GS1 Norway

GS1 Norway – The Global Language of Business

Vellykket digitalisering av offentlige anskaffelser krever et felles «språk». 

Digitalisering fjerner unødvendige arbeidsprosesser og gir økonomiske besparelser. Men for å lykkes med digitaliseringen er man helt avhengig av et felles språk som alle handelspartnere forstår. Et felles språk gir store effekter gjennom hele anskaffelsesprosessen, og det offentlige kan spare mange hundre millioner kroner årlig. GS1 tilbyr dette språket. Vi kaller det GS1-standardene - «The Global Language of Business».

Ignite Procurement

Ignite Procurement er et SaaS-selskap med et klart formål – å legge til rette for reduserte innkjøpskostnader og en enklere hverdag i arbeidet med strategisk innkjøp. Selskapet ble startet opp i 2016, og springer ut fra grunnleggernes felles erfaring fra the Boston Consulting Group (BCG).

Inventura

Inventura er Norges ledende konsulentselskap innen forbedring av innkjøpsdrevne verdikjeder. Vi har et stort avtrykk i offentlig sektor, og bred erfaring og kompetanse innen alle elementer i planlegging, organisering og gjennomføring av offentlige anskaffelser. Sammen med vårt søsterselskap Inventura Advokat kan vi også tilby alle former for juridisk spisskompetanse og advokattjenester. 

Kvale Advokatfirma DA

Kvale Advokatfirma er et forretningsjuridisk advokatfirma som tilbyr profesjonell bistand til internasjonale og nasjonale selskaper, offentlige myndigheter og privatpersoner.

Kvale er spesielt anerkjent for å bistå noen av Norges største selskaper med deres viktigste saker. Sakene kjennetegnes av komplisert og omfattende faktum og juridiske utfordringer. Vår faglige dyktighet, erfaring og bransjekunnskap gjør oss i stand til å bidra til gode løsninger i samarbeid med våre klienter.

Komplett bedrift

Komplett Bedrift kan med en av Europas kraftigste og beste logistikkmotorer innenfor egne vegger tilfredsstille de fleste krav til leveransekapasitet og -fleksibilitet. Vårt eget lager, konfigurasjons- og distribusjonssenter er lokalisert i Sandefjord og er på mer enn 34 000 m2. Foruten et meget stort hylle- og pallelager inneholder distribusjonssenteret Nordens største robotlager. I 2018 ble 8,1 millioner produkter sendt ut fra vårt lager. En av våre kjerneverdier en ‘’enkelhet’’ som gjenspeiles i hele virksomheten. Å være kunde hos Komplett Bedrift skal oppleves sømløst. Visste du at Komplett også er Nordens største PC-produsent?  Kom innom oss på stand 11 på Anskaffelseskonkurransen og se hvordan vi kan spesialbygge maskiner etter kundens spesifikke behov, og kun det!

Kommunal Rapport

Kommunal Rapport er en digital dagsavis med kommunale ledere og lokalpolitikere som målgruppe.
Leverandørdatabasen er et abonnementsprodukt eid av Kommunal Rapport, som gir en total oversikt over kjøp og salg mellom kommunene og deres leverandører.
Leverandørdatabasen er et viktig journalistisk verktøy for Kommunal Rapport (og andre mediehus).
Kommunal Rapport gir også ut en ukentlig papiravis.

LOGIQ

Logiq leverer skybaserte løsninger for håndtering av forretningskritiske data mellom våre kunder og deres handelspartnere. Med 20 års erfaring og 65 ansatte er vi en betrodd leverandør til over 3 000 kunder innen flere bransjer. Snakk med oss om hvordan vi kan effektivisere deres elektroniske dokumenthåndtering!

Mercell

Mercell KGV for offentlige innkjøpere forbedrer og styrker hele anbudsprosessen. Med vår ledende løsning er man sikret trygghet, oversikt og etterfølgelse av regelverket.

Norsk Test as / Sertifiseringsordning for Offentlige Anskaffelser (SOA)

Norsk Test utvikler, implementerer og drifter automatiserte tester for måling og sertifisering av kompetanse.
Norsk Test drifter sertifiseringsordningen SOA. Noen av våre andre ordninger er:
Finansnæringenes autorisasjonsordninger, Båtførerprøven, Fotballdommertesten, Solarieprøven, Datakortet.

DIFI står bak den nye sertifiseringsordningen SOA. Ordningen består av en fagplan og en sertifiseringstest, og er et nasjonalt virkemiddel for å øke kompetansen i Innkjøps-Norge.
Målet med sertifiseringen er å sikre at innkjøpere i offentlig sektor har anskaffelseskompetanse på et gitt nivå. I første omgang er det utviklet en test på et grunnleggende nivå: SOA BASIS.

SEB kort/Eurocard

SEB Kort er gjennom merkenavnene Eurocard og Diners Club Reisekonto en av de ledene aktørene innenfor betalingsløsninger til bedriftsmarkedet.
 
SEB Korts strategiske hovedfokus er digitalisering og optimalisering av prosesser for våre kunder. Med kunden i sentrum blir våre produkter og tjenester kontinuerlig tilpasset. Med et landskap av betalingsløsninger i rask endring, kreves det investering i ny teknologi. Bransjen for betalingsløsninger møter en rekke finansielle utfordringer, som reguleringer og strengere regelverk. SEB Korts strategi for å møte dette, er å ha en klar retning som vil hjelpe oss å tilpasse oss det nye miljøet. Det første steget i denne prosessen er å erkjenne hva vi skal tilby våre kunder: Betalingsløsninger, finansiering, verdiskapende tjenester og forenkling av forretningsprosesser.
 
Noen av SEB Korts viktigste strategiske fokusområder fremover er:

  • Fakturering av fly og hotell (e-voucher) hos reisebyrå via Diners Club Reisekonto
  • Digitale kvitteringer
    I praksis vil dette si at kvitteringen for kjøpet følger finansiell transaksjon via Mastercard nettverket. Ansatte trenger da ikke lenger ta vare på papirkvitteringen, men kan få den automatisk sammen med den økonomiske transaksjonen
  • E-admin
    Et verktøy for at bedrifter skal kunne ha full oversikt og kontroll på sine firmarelaterte kort og konti.
  • Virtuelle løsninger
    SEB Kort ønsker å tilby sine kunder løsninger som gjør bedriftens innkjøp enklere og smartere.

Standard Online AS

Standard Online - Vi realiserer visjoner.
 
Vi er din leverandør av norske og utenlandske standarder. Vi gir deg enkel tilgang til de standardene og blankettene du har behov for.
 
Standard Online er Standard Norge og Norsk Elektroteknisk Komites salgsselskap. Med nettbutikken på www.standard.no har du tilgang til et bredt utvalg av norske og internasjonale standarder på ett sted. Du har også enkel tilgang til andre relaterte produkter, kurs, rådgivingstjeneste og faginformasjon.
 
Ønsker du nettbasert tilgang til standarder vil et abonnement være løsningen for deg. Et abonnement er svært fleksibelt, du får tilgang til søkbare PDFer og du er garantert å alltid ha siste utgave av standardene.
 
Ønsker du å bruke og bedre utnytte innholdet i standarder i egne systemer og programvare? Med en avtale om utvidet tilgang er dette mulig, og det gir deg større og flere muligheter.
 
Behov for å lære mer om bruk av standarder som blant annet ISO 9001, ISO 14001, ISO/IEC 27001, NS 3420 eller NS 8407? Vi tilbyr både kurs og rådgivingstjenester i flere standarder.

Techstep Norway AS

Mer informasjon kommer om litt

Telia/Phonero AS

Phonero er en fullintegrert del av Telia Norge, og en del av Nordens største telekomselskap. Som et moderne teknologiselskap er vi en digital tilrettelegger og navet i det digitale økosystemet som gjør det mulig for mennesker, virksomheter og samfunn å få tilgang til alt som er viktig for dem, på deres vilkår, gjennom hele døgnet – året rundt. Våre omlag 2 300 dyktige kollegaer møter hver dag tusenvis av kunder i verdens mest oppkoblede land. Sammen med partnere skaper vi fremtiden til våre digitale borgere og fører verden nærmere alle kunder. Nye Telia Norge skal skape en spennende og forenklet digital hverdag samt levere innovative produkter og tjenester til hele landet på tvers av teknologier: TV, telekommunikasjon, IT og digital distribusjon.

Visma Commerce

Visma Commerce er nordens største leverandør av anskaffelse, innkjøp og anbudstjenester.

Visma Source-to-Pay er en komplett plattform som dekker hele innkjøpsprosessen fra anskaffelse til betaling. Vår plattform muliggjør bedre  og mer effektive innkjøp-, avtalelojalitet, kostnadskontroll og automatisering i hver transaksjon.  Vi gir  virksomheter verktøyene  for effektivt å oppnå strategiske mål og tilføre verdi gjennom kjøpsprosessen.

Fremtidens innkjøp  begynner med Visma Source-to-Pay.

 

 

 

 

Deldette