EHF-konferansen - Samarbeidslounge - temaene

Det blir 22 diskusjoner, foredrag og temaer du kan velge mellom fra 14:00–15:30 i samarbeidslounge.

Publisert: 27. mar 2019, Sist endret: 23. apr 2019

Vi har satt opp 25 bord hvor 8-10 deltakere pr. bord kan diskutere innenfor teamene:

Bord nr.Tittel Tema

Ansvarlig
virksomhet

Bordvert
1EHF – kataloger EHF-kataloger (post-award): Vi ønsker dialog med både selgere/leverandører og kjøpere/kunder om utfordringer og gode løsninger for bedre katalogflyt. Hva skal til for at du begynner å bruke det?BTV Innkjøp (innkjøps-samarbeidet Buskerud, Telemark og Vestfold)Peter Gjefle
2Ny teknologi i anskaffelser Vi diskuterer bruk av kunstig intelligens i anskaffelsesprosessen. Hvordan kan vi nyttigjøre oss denne teknologien for å heldigitalisere anskaffelsesprosessen? DifiPaul Killie
3PEPPOL-nettverk - Aksesspunkt - arkitekturVi diskuterer hvilket servicenivå vi skal tilby våre leverandører. Hva må leverandørerne selv skaffe seg av kompetanse eller bistand? OpenPEPPOL - hva er det og hvordan påvirker det meg? Hvilken innflytelse har jeg i PEPPOL? Vi ser på overordnet referansearkitektur for e-formidling av data og dokumenter. For deg som jobber med arkitekturprinispper og infrastruktur. DifiKlaus Pedersen og Jens Aabol
4eBevis - elektronisk dokumenasjons- innhenting Ønsker du å komme med dine innspill til hvordan eBevis-tjenesten bør utvikles videre for å være til best mulig nytte - både for leverandører til det offentlige og offentlige innkjøpere? Difi ønsker å høre din mening! Eller ønsker du å høre hva Difi har tenkt vil være aktuelle utvidelser av eBevis?Difi Hilde Kjølset
5

Utgår

Kontraktsoppfølging

Digitalisering av anskaffelsesprossessen hos Skatteetaten har pågått i mange år. Det startet med Innkjøps- og fakturasystem, deretter KGV/KAV og nå verktøy for kontraktsoppfølging, samt eSignering av avtaler og dokumenter. La oss diskutere hvordan vi best utnytte verktøyene for å få til en elektronisk og effektiv prosess fra behov til betaling, med særlig fokus på oppfølging av avtalen.Skatteetaten Anette Bech, Prosjektleder eHandel i Skatteetaten 
6Obligtorisk bruk av KGV, også under terkelverdi Fredrikstad kommune har implementert KGV for alle anskaffelser, også underterskelverdi. På dette bordet vil du høre mer om hvorfor, hvordan og hva det har gitt av resultater. Fredrikstad kommune Kine Rustad kristiansen 
7Katalog - viktig verktøy i anskaffelses- prosessen!Er katalog et viktig verktøy i konkurransegjennomføring og kontraktsoppfølging? Hvilke krav bør vi som offentlige oppdragsgivere sette? Fredrikstad kommune Ivar Arne Larsen
8Markedsplass for skytjenester Difi har fått i oppdrag å etablere en markedsplass for skytjenester. Hva vil du at den skal inneholde?DifiAsle Aass
9Spar tidFelles handelsprosess for all offentlig handel. Kom i gang med innkjøp direkte mot avtalte leverandører. Spar tid og usikkerhet! Send sikkert og direkte til bank rett fra fakturagodkjenning eller lønnskjøring. EvryAnders Ødegård
10Heldigital anskaffelsesprosess - Hvor er tidstyvene? Hvor er behovet for kompetanseheving størst?Frustrasjon over tidsbruk i enkeltaktiviteter i anskaffelsesprosessen er stor. Hvilke aktiviteter oppleves som de største tidstyvene? Hva kan vi gjøre med dem? Hvilken kompetanse trenger dere for å få gevinster av digitaliseringen?DifiGunnar Wessel Thomassen og Siv Helén Gjerstad
11Bestilling Mobilt varemottak, EHF-ordre og EHF-pakkseddel kan benyttes til å effektivisere bestillingsprosessen. Visma Knut Norstad 
12Digitale miljøkriterier Hvordan kan vi støtte krav til miljø gjennom digitale verktøy?  Difi Tonje Nerby
13Erfaringer med DPSBergen kommune deler sine praktiske erfaringer fra DPS  og inviterer til diskusjon. Her får du mulighet til å diskutere verktøystøtte, god praksis og prosesser knyttet til DPS.Bergen kommuneKristian Gromholt
14Kvalitet i bestillingsprosessen- Erfaringer fra EquinorHva kreves av en oppdragsgiver for å kunne gjennomføre en bestillingsprosess, slik at leverandører settes i stand til å gi en leveranse med 100% presisjon? Diskusjon med basis i erfaring fra oljebransjen.EquinorArne Johan Larsen
15Tre enkle grep til forenkling av konkurranse- gjennomføring1. eBevis i praksis 2. eSignatur av kontrakter i praksis 3. Maler for små anskaffelser – enkel gjennomføringMercell Norge ASUne Cathrin Moslet
16Hva må til for å oppfylle digital krav fra offentlige oppdragsgivere?Raskere leverandøraktivering når PEPPOL er standard. Kom og hør hvordan vi bidrar til enklere samhandling.AmestoØystein Wien og Per Inge Rygg
17Digitalisering av strategisk innkjøpSelskaper samler mer data, og endringer skjer raskere enn noen gang.  Vi demonstrerer en skybasert løsning som har hjulpet flere norske selskaper med å omforme data til beslutningsrelevant innsikt. Våre tjenester støtter en strategisk innkjøpsfunksjon til å redusere kostnadene på en effektiv måte. Ignite Procurement Sigbjørn Nome 
18

Utgår

eSignering 

Plan for videreutvikling av eSigneringsløsningen til Difi i offentlige anskaffelser.Difi Mari Jøndahl og Stig Hornes
19Samhandling på tvers av behov til betaling (S2P)Hvordan jobber virksomheten din med prosessene fra behov til betaling i organisasjonen? Er det samhandling mellom innkjøp og økonomi? Ser dere sammenheng mellom prosessene fra innkjøp til fakturahåndtering, eller jobber dere i silo? Er konkurransegjennomføring og etablering av nye leverandører del av samme prosess? I borddiskusjonen deler vi erfaringer relatert til samhandling internt. Vi diskuterer hvordan digitalisering og EHF kan hjelpe til å optimalisere prosessene fra behov til betaling.Basware Cathrine Skårsmoen
20Avansert kundetilpasset KGV basert på hyllevareEU-Supply viser frem brukervennlig funksjonalitet for bruk av strukturerte krav i konkurranser. Se hvordan «Drag and drop» og «Smart create» effektiviser kravprosessen, og hvordan løsningen har forenklet funksjonalitet som støtter konkurranser med forhandling. De vil også fortelle om sine erfaringer gjennom mer enn 10 år med dynamiske innkjøpsordninger. EU-Supply 
21Sømløs alt-i-ett skyløsnng for offentlige innkjøpSammen med Norsk Helsenett viser vi frem løsningen vår som dekker alle steg fra kunngjøring av konkurransen til varen er mottatt -  KGV, KAV og bestillingsløsning i samme løsning og grensesnitt.  Brukervennlig og effektiv flyt i arbeidsoperasjonene ergir både innkjøpere, bestillere og ledere god oversikt.Aksess Innkjøp ASAleksander Hoff
22Kontrakt; - den røde tråden gjennom anskaffelse og kontraktsoppfølgingVisma Commerce viser hvordan kontrakten kommer i fokus gjennom hele den digitale innkjøpsprosessen, og inngår i arbeidet med spendanalyser.VismaVisma ved Oscar Axelson
23Hvordan sikre 100% kontrollerte og feilfrie leverandørfakturaerStandardisering og automatisering er fremtiden. Vi viser hvordan en robot rydder opp i feil og mangler i fakturaer og hvordan regnskapsavdelingen kan spare 1000vis av timer.Aksesspunkt Norge AS 
24Kryptert eFaktura"Nå vil det bli mulig å sende en faktura kryptert mellom avsender og mottager.  Dette gjør det mulig for virksomheter spesielt innen justis og helsesektoren å sende fakturaer elektronisk og være sikker på at ingen uvedkommende får lest innholdet. Hva er dette ? Hvordan komme i gang og mye mer vil  være temaet ved vårt bord. "BuypassRune Kongsrud
25Digital prosess 

Mange bestillinger i dag gjøres via telefon samtaler og mail, vi ser fortsatt et stort antall fakturaer som leveres på papir eller som PDF vedlegg på epost.

Hva kan vi gjøre for å digitalisere hele prosessen fra ordre til faktura slik at vi kan automatisere ordre og faktura håndteringen?
Logiq asThomas Nakke

Mer informasjon om agenda og påmelding

Deldette