Videregående skole

GRAFKOMPONENT

Faktorer som påvirker tilfredshet med den videregående skolen

Smilefjesene indikerer hvor fornøyde brukerene er med de ulike faktorene.

Stor betydning

  • Brukertilpasning og kompetanse
    • Faktoren er basert på følgende spørsmål:
    • Lærernes evne til å behandle deg (eleven) rettferdig
    • Lærernes evne til å forhindre mobbing
    • Lærernes evne til å fremme din egen (elevens) faglige utvikling
    • Lærernes evne til å informere deg (eleven) om muligheter (valg av fag, kompetanseutvikling)
    • Lærernes evne til å stille krav til deg som elev
    • Lærernes evne til å tilpasse undervisningen ut fra ditt (elevens) behov
    • Lærernes faglige kompetanse til å løse oppgavene

Middels betydning

  • Utbytte av undervisningen
    • Faktoren er basert på følgende spørsmål:
    • Antall elever pr. lærer
    • Avstanden til skolen fra der du (eleven) bor
    • Det sosiale miljøet på skolen
    • Din (elevens) mulighet til å påvirke arbeidsmåtene og oppgavene i undervisningen
    • Ditt (elevens) utbytte av engelskundervisningen
    • Ditt (elevens) utbytte av matematikkundervisningen
    • Ditt (elevens) utbytte av naturfagundervisningen
    • Ditt (elevens) utbytte av norskundervisningen
    • Ditt (elevens) utbytte av samfunnsfagundervisningen
    • Gir deg nødvendig informasjon
    • Gjør det de kan for å sikre det du (eleven) har rett til
  • Service
    • Å legge frem din (elevens) sak uforstyrret
    • Å lytte
    • Å være imøtekommende
    • Å behandle deg som pårørende med respekt

Liten betydning

  • Fag, trafikksikkerhet, respekt (ikke signifikant)
    • Faktoren er basert på følgende spørsmål:
    • Tilbudet av studieretninger og fag
    • Trafikksikkerheten på skoleveien
    • Å behandle deg som elev (ditt barn) med respekt
  • Fysiske forhold (ikke signifikant)
    • Faktoren er basert på følgende spørsmål:
    • Skolebygningens/-enes generelle tilstand
    • Skolens inneklima
    • Skolens uteareal
    • Klasserommenes generelle standard
  • Digitale løsninger (ikke signifikant)
    • Faktoren er basert på følgende spørsmål:
    • Å finne fram til informasjon om skolen (åpningstider, kontaktinformasjon o.l.)
    • Å finne informasjon om deg/dine (elevens) forhold knyttet til skolen på skolens internettsider
    • Å finne informasjon om skolens tilbud på skolens internettsider
    • Å utføre oppgaver over internett (selvbetjeningsløsninger, registrere søknader o.l.)
    • Å bruke skolens digitale verktøy i opplæringen (læringsplattformer)
    • Skolens tilbud av digitale verktøy i opplæringen
    • Skolens internettsider
    • Muligheten til selv å utføre oppgaver over internett (selvbetjeningsløsninger, sende søknad, registrere informasjon o.l.)
  • Få informasjon (ikke signifikant)
    • Faktoren er basert på følgende spørsmål:
    • Å forstå informasjonen på nettsiden til skolen
    • Å få informasjon om din (elevens) faglige utvikling
    • Å få informasjon om dine (elevens) aktiviteter, som lekser, turer e.l.
    • Å få informasjon om videre studier og utdanning
  • Forstå informasjon (ikke signifikant)
    • Faktoren er basert på følgende spørsmål:
    • Å forklare beslutninger
    • Å forstå brev/e-post fra skolen
    • Å forstå hva som blir sagt på telefonen/i møter med skolens ansatte
    • Å forstå hvordan skjemaer (f.eks. søknadsskjemaer) skal fylles ut
  • Svært fornøyd
  • Fornøyd
  • Delvis fornøyd
  • Nøytral/misfornøyd
Sist endret: 
28. apr 2016

Deldette

Kontakt

  • Innbyggerundersøkelsen
    Telefon: 47608783
    Adresse: Postboks 8115 Dep, 0032 Oslo
    Besøksadresse: Grev Wedels plass 9, 0151 Oslo