Grunnskole

GRAFKOMPONENT

Faktorer som påvirker tilfredshet med grunnskolen

Smilefjesene indikerer hvor fornøyde brukerene er med de ulike faktorene.

Middels betydning

  • Brukertilpasning og kompetanse
    • Faktoren er basert på følgende spørsmål:
    • Lærernes evne til å motivere ditt barn
    • Lærernes evne til å tilpasse undervisningen ut fra ditt barns behov
    • Lærernes evne til å fremme ditt barns faglige utvikling
    • Lærernes evne til å stille krav til ditt barn
    • Lærernes evne til å skape ro og orden i klasserommet
    • Lærernes evne til å informere deg om ditt barns plikter (hva barnet må gjøre)
    • Lærernes evne til å fremme ditt barns sosiale utvikling
    • Lærernes faglige kompetanse til å løse oppgavene
    • Lærernes evne til å informere deg om ditt barns muligheter (valg av fag, kompetanseutvikling)
  • Service
    • Faktoren er basert på følgende spørsmål:
    • Å behandle deg med respekt
    • Å lytte
    • Å behandle ditt barn (eleven) med respekt
    • Å være imøtekommende
    • Å forklare beslutninger
    • Å gi veiledning/råd
  • Det sosiale mijøet
    • Faktoren er basert på følgende spørsmål:
    • Det sosiale miljøet på skolen
    • Lærernes evne til å forhindre mobbing
    • Hvor trygt ditt barn (eleven) er i skolen
  • Utbytte av undervisningen
    • Faktoren er basert på følgende spørsmål:
    • Ditt barns utbytte av samfunnsfagundervisningen
    • Ditt barns utbytte av naturfagundervisningen
    • Ditt barns utbytte av engelskundervisningen
    • Ditt barns utbytte av norskundervisningen
    • Ditt barns utbytte av matematikkundervisningen
  • Fysiske forhold
    • Faktoren er basert på følgende spørsmål:
    • Skolebygningens/-enes generelle tilstand
    • Klasserommenes generelle standard
    • Skolens inneklima
    • Skolens uteareal

Liten betydning

  • Forstå informasjon (ikke signifikant)
    • Faktoren er basert på følgende spørsmål:
    • Å legge frem din sak uforstyrret
    • Å forstå informasjon om regler (det ditt barn har rett på og eventuelt plikt til) knyttet til grunnskolen
    • Å forstå brev/e-post fra skolen
  • Finne informasjon på nettet (ikke signifikant)
    • Faktoren er basert på følgende spørsmål:
    • Å finne informasjon om skolens tilbud på skolens internettsider
    • Å forstå informasjonen på nettsiden til skolen
    • Skolens internettsider
    • Å bruke skolens digitale verktøy i opplæringen (læringsplattformer)
    • Å utføre oppgaver over internett (selvbetjeningsløsninger, registrere informasjon, sende søknader o.l.)
  • Svært fornøyd
  • Fornøyd
  • Delvis fornøyd
  • Nøytral/misfornøyd
Sist endret: 
20. jun 2017

Deldette

Fant du det du lette etter?

* er obligatoriske felter som du må fylle ut for å sende skjemaet. Hvis du har et spørsmål du ønsker svar på, vennligst se www.difi.no/om-difi/kontakt-oss

Fant du det du lette etter?
*