Høgskole

GRAFKOMPONENT

Faktorer som påvirker tilfredshet med høgskolen

Smilefjesene indikerer hvor fornøyde brukerene er med de ulike faktorene.

Stor betydning

  • Kompetanse
    • Faktoren er basert på følgende spørsmål:
    • De faglig ansattes evne til å motivere deg
    • De faglig ansattes evne til å veilede deg i din faglige utvikling
    • De faglig ansattes evne til å formidle kunnskap
    • De faglig ansattes evne til å stille krav til deg
    • Gjør det de kan for å sikre det du har rett til
    • De ansattes faglige kompetanse til å løse oppgavene
    • Gir deg nødvendig informasjon

Middels betydning

  • Brukertilpasning
    • Faktoren er basert på følgende spørsmål:
    • De faglig ansattes evne til å tilpasse tilbudet ut fra dine behov
    • De faglig ansattes evne til å informere deg om dine muligheter (valg av fagkombinasjoner, kompetanseutvikling)
    • Din mulighet til å påvirke arbeidsmåtene og oppgavene i undervisningen

Liten betydning

  • Fysiske forhold
    • Faktoren er basert på følgende spørsmål:
    • Inneklimaet
    • Studielokalenes generelle standard
  • Service (ikke signifikant)
    • Faktoren er basert på følgende spørsmål:
    • Å behandle deg med respekt
    • Å lytte
    • Å være imøtekommende
    • Å gi veiledning/råd
    • Å forklare beslutninger
    • Digitale løsninger (ikke signifikant)
      • Faktoren er basert på følgende spørsmål:
      • Høgskolens tilbud av digitale verktøy i utdanningen
      • Å bruke høgskolens digitale verktøy i utdanningen
      • Å utføre oppgaver over internett (selvbetjeningsløsninger, registrere informasjon, sende søknader o.l.)
      • Muligheten til selv å utføre oppgaver over internett (selvbetjeningsløsninger, sende søknad, registrere informasjon o.l.)
    • Finne informasjon (ikke signifikant)
      • Faktoren er basert på følgende spørsmål:
      • Å finne informasjon om høgskolens faglige tilbud på høgskolens internettsider
      • Å finne informasjon om deg/dine forhold knyttet til høgskolen på høgskolens internettsider
      • Høgskolens internettsider
    • Forstå informasjon (ikke signifikant)
      • Faktoren er basert på følgende spørsmål:
      • Å forstå brev/e-post fra høgskolen
      • Å forstå hva som blir sagt på telefonen/i møter med de ansatte
      • Å forstå hvordan skjemaer (f.eks. søknadsskjemaer) skal fylles ut
      • Å forstå informasjonen på nettsiden til høgskolen
    • Svært fornøyd
    • Fornøyd
    • Delvis fornøyd
    • Nøytral/misfornøyd
    Sist endret: 
    20. jun 2017

    Deldette

    Fant du det du lette etter?

    * er obligatoriske felter som du må fylle ut for å sende skjemaet. Hvis du har et spørsmål du ønsker svar på, vennligst se www.difi.no/om-difi/kontakt-oss

    Fant du det du lette etter?
    *