Legevakt

GRAFKOMPONENT

Faktorer som påvirker tilfredshet med legevakten

Smilefjesene indikerer hvor fornøyde brukerene er med de ulike faktorene.

Store betydning

  • Service
    • Faktoren er basert på følgende spørsmål:
    • Å være imøtekommende
    • Å lytte
    • Å behandle deg (pasienten) med respekt
    • Å vise omsorg for pasientene
    • Å gi veiledning/råd
    • Å forklare beslutninger

Middels betydning

  • Brukertilpasning og kompetanse
    • Faktoren er basert på følgende spørsmål:
    • Helsepersonellets evne til å tilpasse tilbudet ut fra dine (pasientens) behov
    • Helsepersonellets evne til å henvise deg til andre relevante tjenester (fastlege, sykehus o.l.)
    • Helsepersonellets evne til møte dine (pasientens) behov når det oppstår en situasjon utenom det vanlige
    • Helsepersonellets evne til å informere deg om dine (pasientens) muligheter
    • Helsepersonellets faglige kompetanse til å gi den riktige behandlingen
    • Gir deg nødvendig informasjon
    • Gjør det de kan for å sikre det du (pasienten) har rett til

Liten betydning

  • Avstand og kontakt
    • Faktoren er basert på følgende spørsmål:
    • Ventetiden på telefonen
    • Avstanden til legevakten fra der du bor
    • Å finne frem til informasjon om legevakten (kontaktinformasjon o.l.)
  • Ventetid på behandling (ikke signifikant)
    • Faktoren er basert på følgende spørsmål:
    • Ventetiden for å få behandling
    • Helsepersonellets mulighet til å behandle deg (pasienten) raskt

 

  • Svært fornøyd
  • Fornøyd
  • Delvis fornøyd
  • Nøytral/misfornøyd
Publisert: 10. mar 2017, Sist endret: 20. jun 2017

Deldette

Fant du det du lette etter?

* er obligatoriske felter som du må fylle ut for å sende skjemaet. Hvis du har et spørsmål du ønsker svar på, vennligst se www.difi.no/om-difi/kontakt-oss

Fant du det du lette etter?
*