NAV

GRAFKOMPONENT

Faktorer som påvirker tilfredshet med NAV

Smilefjesene indikerer hvor fornøyde brukerene er med de ulike faktorene.

Stor betydning

  • Brukertilpasning og kompetanse
    • Faktoren er basert på følgende spørsmål:
    • De ansattes evne til å informere deg om dine (brukerens) muligheter
    • Gjør det de kan for å sikre det du (brukeren) har rett til
    • De ansattes evne til å følge deg (brukeren) opp
    • Gir deg nødvendig informasjon
    • De ansattes evne til å henvise deg til andre relevante tjenester
    • De ansattes evne til å tilpasse tilbudet ut fra dine (brukerens) behov
    • De ansattes faglige kompetanse til å løse oppgavene

Middels betydning

  • Service
    • Faktoren er basert på følgende spørsmål:
    • Å lytte
    • Å være imøtekommende
    • Å behandle deg (brukeren) med respekt
    • Å forklare beslutninger
    • Å gi veiledning/råd

Liten betydning

  • Løse saken raskt
    • Faktoren er basert på følgende spørsmål:
    • Å komme i kontakt med en ansatt som kan svare på ditt spørsmål/din sak
    • Å få løst din sak over telefonen
    • Muligheten til å få løst din sak raskt
  • Forstå informasjon(ikke signifikant)
    • Faktoren er basert på følgende spørsmål:
    • Å forstå hvordan skjemaer fra NAV skal fylles ut
    • Å forstå informasjon om reglene knyttet til NAVs tjenester
    • Å forstå brev/e-post fra NAV
    • Å forstå hva som blir sagt på telefonen/i møter med de ansatte
  • Digitale løsninger(ikke signifikant)
    • Faktoren er basert på følgende spørsmål:
    • Muligheten til selv å utføre oppgaver over internett (selvbetjeningsløsninger, sende søknad, registrere informasjon, beregne pensjon o.l.)
    • Å utføre oppgaver over internett (selvbetjeningsløsninger, sende søknad, registrere informasjon, beregne pensjon o.l.)
    • NAVs internettsider (nav.no)
    • Å finne informasjon om NAVs tjenester på NAVs internettsider
    • Å forstå informasjonen på nettsiden nav.no
    • Å finne informasjon om deg/dine forhold knyttet til NAV på NAVs internettsider (nav.no)
    • Å søke på stønad eller ytelser fra NAV (dagpenger, pensjon, arbeidsavklaringspenger o.l.)
  • Fysiske forhold og ventetid på telefon (ikke signifikant)
    • Faktoren er basert på følgende spørsmål:
    • Ventetiden i publikumsmottaket på NAV-kontoret
    • Avstanden til NAV-kontoret fra der du bor
    • Åpningstidene
    • Lokalenes generelle standard
    • Ventetiden på telefonen
  • Svært fornøyd
  • Fornøyd
  • Delvis fornøyd
  • Nøytral/misfornøyd
Publisert: 10. mar 2017, Sist endret: 20. jun 2017

Deldette

Fant du det du lette etter?

* er obligatoriske felter som du må fylle ut for å sende skjemaet. Hvis du har et spørsmål du ønsker svar på, vennligst se www.difi.no/om-difi/kontakt-oss

Fant du det du lette etter?
*