Skatteetaten

GRAFKOMPONENT

Faktorer som påvirker tilfredshet med Skatteetaten

Smilefjesene indikerer hvor fornøyde brukerene er med de ulike faktorene.

Stor betydning

  • Brukertilpasning og kompetanse
    • Faktoren er basert på følgende spørsmål:
    • De ansattes evne til å informere deg om dine (brukerens) muligheter
    • Gjør det de kan for å sikre det du (brukeren) har rett til
    • De ansattes evne til å følge deg (brukeren) opp
    • De ansattes evne til å tilpasse tilbudet ut fra dine behov
    • Gir deg nødvendig informasjon
    • De ansattes faglige kompetanse til å løse oppgavene

Middels betydning

  • Forstå informasjon
    • Faktoren er basert på følgende spørsmål:
    • Å forstå informasjon om reglene knyttet til skatt og ligning
    • Å forstå hvordan selvangivelsen skal fylles ut
    • Å forstå hvordan andre skjemaer fra Skatteetaten skal fylles ut
    • Å forstå brev/e-post fra Skatteetaten
    • Å forstå hva som blir sagt på telefonen/i møter med ansatte

Liten betydning

  • Service
    • Faktoren er basert på følgende spørsmål:
    • Å behandle deg (brukeren) med respekt
    • Å være imøtekommende
    • Å lytte
    • Å gi veiledning/råd
    • Å forklare beslutninger
  • Digitale løsninger (ikke signifikant)
    • Faktoren er basert på følgende spørsmål:
    • Å finne informasjon om deg/dine forhold knyttet til Skatteetaten på internett
    • Skatteetatens internettsider (skatteetaten.no)
    • Å finne informasjon om skatter og avgifter (som f. eks. selvangivelse, skattekort, arv, merverdiavgift, skatteattest) på Skatteetatens internettsider
    • Muligheten til selv å utføre oppgaver over internett (levere selvangivelse, bestille/endre skattekort, sende søknader, registrere informasjon o.l.)
    • Å utføre oppgaver over internett (f.eks. levere selvangivelse, bestille/endre skattekort, sende søknader, registrere informasjon o.l.)
    • Å forstå informasjonen på nettsiden skatteetaten.no
  • Kontakt (ikke signifikant)
    • Faktoren er basert på følgende spørsmål:
    • Å legge frem din sak uforstyrret
    • Å komme i kontakt med en ansatt som kan svare på ditt spørsmål/din sak
  • Åpnings- og ventetid (ikke signifikant)
    • Faktoren er basert på følgende spørsmål:
    • Åpningstidene på telefonen
    • Ventetiden på telefonen
    • Åpningstidene på skattekontoret
  • Svært fornøyd
  • Fornøyd
  • Delvis fornøyd
  • Nøytral/misfornøyd
Publisert: 10. mar 2017, Sist endret: 20. jun 2017

Deldette

Fant du det du lette etter?

* er obligatoriske felter som du må fylle ut for å sende skjemaet. Hvis du har et spørsmål du ønsker svar på, vennligst se www.difi.no/om-difi/kontakt-oss

Fant du det du lette etter?
*