Tollvesenet

GRAFKOMPONENT

Faktorer som påvirker tilfredshet med Tollvesenet

Smilefjesene indikerer hvor fornøyde brukerene er med de ulike faktorene.

Stor betydning

  • Brukertilpasning og kompetanse
    • Faktoren er basert på følgende spørsmål:
    • Gir deg nødvendig informasjon
    • De ansattes evne til å informere deg om dine (brukerens) muligheter
    • Gjør det de kan for å sikre det du har rett til
    • De ansattes faglige kompetanse til å løse oppgavene
    • Å gi veiledning/råd

Middels betydning

  • Service
    • Faktoren er basert på følgende spørsmål:
    • Å behandle deg med respekt
    • Å lytte
    • Å være imøtekommende
    • Å forklare beslutninger

Liten betydning

  • Digitale løsninger
    • Faktoren er basert på følgende spørsmål:
    • Å finne informasjon om Tollvesenets tjenester på Tollvesenets internettsider
    • Å forstå informasjonen på nettsiden toll.no
    • Tollvesenets nettsider
    • Muligheten til selv å utføre oppgaver over internett (selvbetjeningsløsninger, beregne avgifter, importkalkulator for netthandel o.l.)
    • Å utføre oppgaver over internett (selvbetjeningsløsninger, beregne avgifter, Importkalkulator for netthandel o.l.)
  • Kontakt (ikke signifikant)
    • Faktoren er basert på følgende spørsmål:
    • Å komme i kontakt med en ansatt som kan svare på ditt spørsmål/din sak
    • Å legge frem din sak uforstyrret
    • Å forstå hva som blir sagt på telefonen/i møter med de ansatte
  • Svært fornøyd
  • Fornøyd
  • Delvis fornøyd
  • Nøytral/misfornøyd
Publisert: 10. mar 2017, Sist endret: 20. jun 2017

Deldette

Fant du det du lette etter?

* er obligatoriske felter som du må fylle ut for å sende skjemaet. Hvis du har et spørsmål du ønsker svar på, vennligst se www.difi.no/om-difi/kontakt-oss

Fant du det du lette etter?
*