Nettverk for digitale anskaffelser: hvordan lykkes med digitalisering av anskaffelser?

07. nov 2019
Difis kurs- og konferansesenter

Praktisk informasjon

Start: Torsdag 07. november 2019 - 10:00
Slutt: Torsdag 07. november 2019 - 15:30
Adresse: Difis kurs- og konferansesenter, Grev Wedels plass 9, Inngang Myntgata, Oslo
Påmeldingsfrist: Søndag 03. november 2019 - 23:59
Ansvarlig: Hege Strandhagen, mob: 912 44 858
Fagkategori: IKTOffentlige anskaffelserLederMedarbeiderMøter

Beskrivelse

Vi har startet en reise mot heldigitale anskaffelser i 2024 – hva kan du gjøre for å komme i gang?

Digitaliseringstoget har forlatt stasjonen og er på vei til din virksomhet!

Digitalisering av anskaffelsesprosessen kan bety store effektiviseringsgevinster. Derfor er regjeringens mål å gjøre anskaffelsesprosessen heldigital innen utgangen av 2024.

Difi skal etablere et Nettverk for digitale anskaffelser, for å tilby statlige og kommunale virksomheter hjelp på veien, slik at vi kan lykkes med digitalisering av anskaffelsesprosessen. Nettverket blir en videreføring av brukerforum for e-handel, og blir en åpen møteplass for innkjøpere, innkjøpsledere og alle andre som er opptatt av hvordan man kan lykkes med digitalisering av anskaffelsesprosessen.

Målet med seminarene i nettverket er å gi offentlige virksomheter konkret informasjon og råd om hvordan man kan lykkes med digitalisering. På samlingene vil vi ha fokus på implementering og bruk – ikke på detaljer om EHF og annen teknisk infrastruktur. Difi er opptatt av å forme nettverket etter behov og ønsker fra de som vil delta - gi oss gjerne innspill.

Det første seminaret 7. november vil ha fokus på digitalisering i konkurransegjennomføring- og kontraktsoppfølgingsfasen. Vi ønsker å ha offentlig innkjøper i sentrum, og vil hjelpe deg slik at du:

  • Vet hvordan du kan starte med digitaliseringen

  • Vet hvilke konkrete løsninger som finnes i digitale verktøy, og hvordan det kan forenkle din hverdag

  • Kan utnytte potensialet i de digitale verktøyene virksomheten din allerede har

  • Får til et godt samarbeid med systemleverandørene

  • Får til en god implementering av nye digitale arbeidsprosesser

Vi jobber fortsatt med detaljene i programmet, men det vil bli lagt ut i god tid før arrangementet. I tillegg til innlegg fra kompetente folk i Difi, vil det bli inspirerende innlegg fra offentlige virksomheter som har gode erfaringer med digitalisering. Det blir også satt av tid til å dele erfaringer og diskutere i grupper.

Ev. spørsmål kan rettes til:
Siv Helén Egelund Gjerstad, e-post: siv.helen.egelund.gjerstad@difi.no  T. 466 67 664
Hege Strandhagen,  e-post: hege.strandhagen@difi.no  T. 912 44 858.

Hold av datoen! 

Abonner på Difis nyhetsbrev 

Publisert: 18. sep 2019, Sist endret: 29. sep 2019

Deldette