eSignering

Difi har etablert en felles tjeneste for elektronisk signering. Signeringstjenesten er en frittstående tjeneste som er tilgjengelig for offentlige virksomheter. Tjenesten gjør det mulig for innbyggere å signere dokument fra det offentlige digitalt ved påføring av digital personsignatur. Tjenesten forvaltes av Difi og leveres av Posten Norge AS.

Signeringstjenesten kan hjelpe offentlige virksomheter med å tilby brukervennlig, sikker, praktisk og effektiv håndtering av dokumenter som krever signatur fra innbyggere.

Den digitale prosessen gjør at virksomhetene slipper manuell håndtering ved utlevering og innhenting av dokumenter som skal signeres. Dette er ofte tidkrevende og kostbare prosesser. Videre er bruk av elektronisk signatur en god måte å oppnå et tilstrekkelig nivå av sporbarhet og beviskraft for elektroniske dokumenter.

På Samarbeidsportalen er det publisert informasjon om hvordan ta i bruk signeringstjenesten, hva tjenesten koster og teknisk dokumentasjon.

Gå til samarbeidsportalen
 

 

Publisert: 14. apr 2016, Sist endret: 14. des 2017

Deldette

Kontakt

Hjelp oss å bli bedre

Vi leser alt, men du blir anonymisert og vi kan derfor ikke svare deg. Hvis du har et spørsmål du ønsker svar på, vennligst se www.difi.no/om-difi/kontakt-oss

Fant du det du lette etter?
* Påkrevd

Hjelp oss å bli bedre
*