Slik melder du inn et prosjekt til vurdering

For at Digitaliseringsrådet skal kunne hjelpe deg, må vi ha informasjon om prosjektet ditt. På denne siden finner du overordnet informasjon om hvordan du melder inn en prosjekt til vurdering.

Du kan melde inn prosjekter kontinuerlig, det er ingen søknadsfrist. Du kan få hjelp i alle faser av prosjektet.

Ta kontakt med oss før du melder inn prosjektet ditt, så kan vi sammen bli enige om når prosjektet skal behandles i Digitaliseringsrådet.

Det tar som hovedregel tre uker fra du har sendt inn dokumentasjonen vi etterspør til prosjektet ditt er behandlet.

Vanligvis er det virksomhetsleder som møter Digitaliseringsrådet i prosjektgjennomgangen. Et prosjekt som meldes inn, må derfor være godt forankret i ledelsen i virksomheten din. 

Målet er at det skal være enkelt for deg å sende inn dokumentasjon. Vi stiller ikke krav til bruk av maler, vi stiller kun krav til innhold i prosjektdokumentene. Innholdet som sendes inn må være i henhold til god praksis.

Hvilket innhold du må sende inn, avhenger av hvilken fase prosjektet ditt er i. Her kan du lese om hvilket innhold vi ønsker tilsendt.

Dette vurderer vi

Først og fremst ser rådet på de problemstillingene som virksomheten selv ønsker å drøfte. Samtidig vurderer Digitaliseringsrådet seks tema som vi mener er viktige for å kunne lykkes i et digitaliseringsprosjekt. Temaene vi vurderer er

  • behov,mål og løsning
  • organisering og styring av prosjektet
  • usikkerhet og usikkerhetsstyring
  • gevinster og gevinstrealisering
  • konkurransestrategi
  • IT-politiske føringer og muligheter

Slik melder du inn prosjektet

For å melde inn prosjektet ditt må du ta kontakt med sekretariatet. Se kontaktinformasjonen nedenfor. 

 

Publisert: 23. nov 2015, Sist endret: 18. aug 2017

Deldette

Kontakt

Fant du det du lette etter?

* er obligatoriske felter som du må fylle ut for å sende skjemaet. Hvis du har et spørsmål du ønsker svar på, vennligst se www.difi.no/om-difi/kontakt-oss

Fant du det du lette etter?
*