Resultater fra kvalitetsvurderingen 2016

Undersøkelsen viser at kvaliteten på offentlige tjenester har stått stille de siste årene, men at det blir flere virkelig gode tjenester. Husbanken ble kåret til best av de beste!

Publisert: 04. jul 2017, Sist endret: 30. okt 2018

Kvalitetsvurderingen gjøres på et utvalg tjenester fra det offentlige som vurderes opp mot kriteriesettet vårt. De beste blir deretter brukertestet, før en jury kårer en vinner.

Årets digitale tjeneste

Prisen for Årets digitale tjeneste gikk i 2016 til Husbanken sin løsning for søknad om startlån. Løsningen trekkes blant annet frem for å utnytte teknologien og fordi den henter data fra andre virksomheter, noe som gjør oppgaveløsningen enklere for brukeren.

Les hele pressemeldingen her.

Resultatliste

60%

er det en gjennomsnittlig tjeneste scorer på våre tester

64

statlige og kommunale tjenester ble testet

Kort fortalt har kvaliteten stått stille de siste årene, det har vi skrevet med om i denne overordnede analysen. Klikk på en tjeneste for å se detaljerte resultater. I nedtrekkslisten kan du også velge tidligere års resultater.

Deldette

Hjelp oss å bli bedre

Fant du det du lette etter?

Tilbakemeldinger blir ikke besvart. Gå til siden med kontaktinformasjon hvis du trenger hjelp.

* Påkrevd

Hjelp oss å bli bedre
*