Lag en digital strategi

For å lykkes må du ha en digital strategi. Den skal si noe om hva, hvorfor og hvordan den digitale transformasjonen skal finne sted.

Virksomheten har nå vurdert digital modenhet og hvilke prosjekter som vil bidra til å støtte opp under virksomhetens arbeid med digitalt førstevalg. Dette er et godt utgangspunkt for å beskrive den digitale strategien.

Strategien skal inneholde virksomhetens visjon for digitaliseringsarbeidet og hvilke tiltak og oppgaver virksomheten må ta tak i for å virkeliggjøre sine strategiske ambisjoner. Innføringsplanen tidfester når de ulike aktivitetene skal gjennomføres.

Den digitale strategien kan inngå som en del av virksomhetsstrategien.

Neste steg: Gjennomføring
Steg 4 er å lage en gjennomføringsstrategi

 

Publisert: 30. jun 2017, Sist endret: 04. jul 2017

Hjelp oss å bli bedre

Fant du det du lette etter?

Tilbakemeldinger blir ikke besvart. Gå til siden med kontaktinformasjon hvis du trenger hjelp.

* Påkrevd

Hjelp oss å bli bedre
*