Veiledning i sosiale medier (betaversjon 1.0)

[‎13.‎02.‎2018 12:22]  Meskestad, Linda:  Dame med spørsmålstegn over hodet i t-skjorte med teksten sosiale medier

Sosiale medier blir en stadig viktigere del av kommunikasjonen i samfunnet. Det gjelder også kommunikasjonen mellom offentlig forvaltning og innbyggerne. Det er naturlig at forvaltningen er til stede i sosiale medier, og at kommunikasjonsenhetene bruker ressurser på å håndtere sosiale medier på riktig måte.

Betaversjon 1.0

Veiledningen er en betaversjon, slik at du som ansatt i offentlig forvaltning kan gi innspill, tilbakemeldinger og gjerne praktiske erfaringer og problemstillinger som du tenker andre kan ha nytte av.

Veiledningen testes frem til 1. mars. I denne perioden ønsker vi ikke at veiledningen deles med et stort antall personer, men med utvalgte grupper slik at vi klarer å håndtere tilbakemeldingene på en god måte. Kommenter under, eller send innspill til redaksjonen@difi.no. Etter 1. mars vil vi oppsummere, redigere og konkludere.

Endelig versjon lanseres i midten av april.

Målet med denne veiledningen er at den skal få utvikle seg i takt med utviklingen i sosiale medier. Den vil derfor ikke være konstant, men i stadig utvikling og forbedring slik at du som bruker skal ha mest mulig nytte av veiledningen.

Veiledningen er en oppfølging av «Veileder i sosiale medier for forvaltningen» (2010) og «Sosiale medier i forvaltningen – refleksjoner over utviklingen» (2013).

I denne oppdaterte veiledningen vil du få hjelp til hvordan du som ansatt i offentlig forvaltning kan bruke sosiale medier.

Egenskaper
- en del av veiledningen om sosiale medier i offentlig forvaltning
Innhold
- en del av veiledningen om sosiale medier i offentlig forvaltning
Effekt
- en del av veiledningen om sosiale medier i offentlig forvaltning
Forholdet mellom forvaltningen og politikerne
- en del av veiledningen om sosiale medier i offentlig forvaltning
Universell utforming
- en del av veiledningen om sosiale medier i offentlig forvaltning
Publisert: 16. aug 2017, Sist endret: 19. feb 2018

Takk for bidrag

Til å lage veiledningen har vi hatt med oss ressurspersoner med kompetanse på sosiale medier, kommunikasjon og forvaltningskunnskap, både fra offentlig og privat sektor. Vi retter derfor en spesiell takk til dere som har bidratt med konkrete erfaringer og kunnskap. Spesiell takk til Ståle Lindblad for sin innsats som prosjektleder.

Noen av de virksomhetene som har vært med er:

  • Kommunal- og moderniseringsdepartementet (som oppdragsgiver og bidragsyter)
  • Kommunikasjonsforeningen
  • Datatilsynet
  • Statsministerens kontor
  • Samferdselsdepartementet
  • Forbrukerrådet
  • Arbeids- og sosialdepartementet
  • Utenriksdepartementet
  • Utlendingsdirektoratet
  • NRK
  • Innovasjon Norge
  • Sykehusapotekene
  • Gjensidige
  • Intrum Justitia

Kommentarer

Skriv ny kommentar

* obligatorisk felt som du må fylle ut

Kontakt