Sats-kafé: Medarbeiderledelse

04. apr 2017
Oslo

Sats-kaféene er en møteplass for ledere i staten. På Sats-kaféene tar vi opp og fordyper oss i sentrale temaer fra e-læringskurset Sats. Formålet er å gi faglig påfyll, tilby en arena for diskusjon og mulighet til å møte ledere fra andre virksomheter. Deltakelse på Sats-kaféer støtter deg i gjennomføringen av e-læringskurset fordi kaféene setter ett Sats-tema på agendaen om gangen. Hver gang inviterer vi en kafé-gjest som byr på spennende faglige perspektiver, gir nyttige råd og/eller deler egne erfaringer.

Praktisk informasjon

Start: Tirsdag 04. april 2017 - 08:45
Slutt: Tirsdag 04. april 2017 - 10:00
Adresse: Difis kurs- og konferansesenter, Grev Wedels plass 9, 2. etasje, inngang Myntgata, Oslo, (Kart)
Pris: 0
Påmeldingsfrist: Torsdag 30. mars 2017 - 23:59
Avmeldingsfrist: Torsdag 30. mars 2017 - 23:59
Fagkategori: LedelseNye ledere

Beskrivelse

Sats-kaféene starter kl. 08.30, med servering av lett frokost, kaffe og te. Det faglige innlegget begynner kl. 08.45, og vi avslutter kl. 10.00.

Målgruppe

Ledere i staten. Ved stor pågang prioriteres nye ledere med inntil 3 års ledererfaring (ansatt etter 1.1.2014).

Du kan delta på Sats-kaféene uavhengig om du deltar på det øvrige Ny som leder – tilbudet i Difi (fellessamlinger).

Mål for kurset

  • få faglig påfyll på dagens tema, som er hentet fra e-læringskurset Sats
  • møte og bli kjent med andre (nye) ledere i statlige virksomheter
  • diskutere relevante lederutfordringer, dele erfaringer og lære av hverandre

Forkunnskaper

Det er en forutsetning at du har gjennomfør SATS 3: Medarbeiderledelse før denne Sats-kaféen. 

Faglig kursinnhold

Dagens tema: Medarbeiderledelse i praksis.

Godt lederskap avhenger av godt medarbeiderskap. Hvordan kan du som leder bidra til at du har motiverte og kompetente medarbeidere som leverer som de skal, har det bra på jobb og yter det lille ekstra? Finnes det en oppskrift på god medarbeiderledelse, og hva er i så fall de viktigste ingrediensene?

Kafé-gjest: Knut Roppestad

Knut Roppestad har lang fartstid som veileder for organisasjoner, ledere og medarbeidere. Han er en kunnskapsrik konsulent som alltid setter behovene til de han jobber med og for i sentrum. Han er egentlig utdannet sosionom, og var med å starte Karrieresenteret på Universitetet i Oslo – og er i tillegg en habil artist og musiker.

Sist endret: 
13. mar 2017